måndag 19 september 2016

Välkommen till min nya blogg

Detta är den tredje blogg jag startat.

Den första handlade om en två år lång utlandsvistelse och syftet med den var att hålla kontakten med nära och kära i hemlandet. Inte kunde väl jag tänka mig att det skulle vara så roligt att skriva! Jag som aldrig skrivit dagbok eller något annat skapande.

När vi återvände hem efter dessa två år övervägde jag att sluta skriva. Men uppenbarligen hade jag skapat ett lätt beroende så det blev svårt. Min andra blogg berörde min vardag i egenskap som kvinna i mina bästa år. Den beskrev enkla vardagshändelser, träning, min älskade trädgård, resor samt till och från lite djupare funderingar. Allt beroende på den tid och energi jag hade att lägga ner på den.
Tidvis har vardagen (läs jobbet) varit så påfrestande att jag inte haft någon inspiration att skriva.

Nu har jag stängt mina två tidigare bloggar. Syftet är att jag ämnar bli lite mer anonym. Jag har förstått att jag haft läsare som finns i min relativa närhet och som jag inte känner mig komfortabel med att lämna ut privat information till. Därför har det periodvis känts lite obekvämt med bloggen.

Du som läser detta kan känna dig lite extra speciell. Du har förmodligen fått en direkt inbjudan av mig, alternativt så har du kommit hit via andra bloggar där jag känner mig trygg att kommentera.

I vilket fall som helst: Välkommen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar